1. Om MyHat
Selskapet holder til i Karlskrona. Selskapets postadresse erLumavägen1, 37150 Karlskrona, Sverige. Selskapets organisasjonsnummer og navn er: MyHat Scandinavia AB 556968-7873
Ønsker du å komme i kontakt med oss kan du sende en e-post til Info@myhat.no med din henvendelse og dine kontaktdetaljer, så hører du fra oss innen kort tid.
2. Bestilling
Når du har fullført bestillingen vil en ordrebekreftelse bli sendt til din e-postadresse. I bekreftelsen finner du all informasjon om produkter, pris, fakturerings- og leveringsadresse.
Dersom det er feil i ordrebekreftelsen, må du umiddelbart kontakte oss via e-post til order@myhat.no
3. Levering
Våre normale leveringstider er 3-6 virkedager. MERK! Bestillinger som gjøres i helgene sendes tidligst påfølgende mandag. Bestillinger lagt inn før kl 15 sendes samme virkedag.
Dersom det skulle oppstå forsinkelser i leveringen (uten at vi har gitt deg beskjed om forlenget leveringstid), må du kontakte oss på e-postadressen: order@myhat.no
4. Priser
Alle priser i butikken er oppgitt i NOK og alle priser inkluderer 25% mva.
Vi tar forbehold om prisendringer forårsaket av prisendringer fra leverandør, trykkfeil i prislisten og unøyaktigheter i priser på grunn av feilinformasjon og forbeholder oss retten til å justere prisen.
5. Angrerett
Ved kjøp av varer på nettsiden har du som kunde 14 dagers angrerett etter angrerettloven fra datoen du mottar varene.
5.1. Når du utøver angreretten din:
For at angreretten skal kunne benyttes, må produktet være ubrukt og i absolutt ny stand, samt at alle klistremerker og eventuelle merkelapper fortsatt sitter på.
Du må varsle oss om at du ønsker å benytte angreretten. Varselet må sendes til oss på order@myhat.se. I meldingen skal ditt navn, din adresse, e-postadresse, ordrenummer og hvilke varer returen gjelder tydelig fremgå.
Du bør returnere produktene til oss umiddelbart, og senest innen 30 dager etter at du har gitt oss beskjed om at du ønsker å angre.
Du er ansvarlig for returfrakt, levering og tilstand på produktene ved retur, produktene bør derfor sendes godt pakket og i originalemballasje.
Fra refusjonsbeløpet forbeholder vi oss retten til å trekke fra et beløp som tilsvarer verdireduksjonen sammenlignet med produktets opprinnelige verdi ved et brukt eller skadet produkt.
5.2. Angreretten gjelder ikke:
Spesiallagede produkter, som er skreddersydd spesielt for deg eller har et tydelig personlig preg etter dine ønsker.
Tjenester som er gjennomført og hvor du uttrykkelig har samtykket til oppstart av tjenesten uten angrerett.
For mer om lovfestet angrerett, se her.
6. Reklamasjon og klager
Vi inspiserer alle produkter før de sendes til deg. Skulle produktet likevel være skadet eller ha feil eller mangler når det ankommer, forplikter vi oss, i henhold til gjeldende forbrukervernlovgivning, til å rette feilen kostnadsfritt.
Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer en defekt vare.
Reklamasjonen skal sendes umiddelbart etter at mangelen er oppdaget.
Forutsatt at produktene ikke er slik ved levering, omfattes ikke misfargede produkter av reklamasjon da dette anses som slitasje.
6.1 Hvordan går du frem i tilfelle en klage?
Eventuelle feil og mangler skal alltid meldes til Info@myhat.se, hvor du oppgir navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer, beskrivelse og gjerne et bilde av feilen.
Hvis vi ikke er i stand til å utbedre mangelen eller levere et lignende produkt, refunderer vi deg for det defekte produktet i samsvar med gjeldende forbrukerlovgivning. Vi er ansvarlige for returfrakt ved godkjente reklamasjoner.
Vi forbeholder oss retten til å avslå en klage dersom det viser seg at produktet ikke er defekt i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning. Ved klage følger vi retningslinjer fra den generelle klagenemnda, se arn.se.
7. Ansvarsbegrensning
Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå på grunn av produktet.
Vi påtar oss ikke ansvar for forsinkelser/feil som følge av forhold utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Disse forholdene kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsvedtak, redusert eller ikke-eksisterende leveranse fra leverandøren.
Videre tas det ikke noe ansvar for eventuelle endringer i produkter/produktegenskaper som er endret av den respektive leverandøren og andre faktorer utenfor vår kontroll.
9. Produktinformasjon
Vi tar forbehold om eventuelle typografiske feil på denne nettsiden og sluttsalg av produkter. Vi garanterer ikke at bildene gjengir det eksakte utseendet til produktene da det kan oppstå en viss fargeforskjell avhengig av skjermen, bildekvaliteten og oppløsningen. Vi gjør alltid vårt beste for å vise produktene så korrekt som mulig.
10. Informasjon om informasjonskapsler
I henhold til lov om elektronisk informasjon skal besøkende på en nettside for personvernformål informeres om at informasjonskapsler brukes. Informasjonen i informasjonskapslene kan brukes til å spore en brukers nettbruk. En informasjonskapsel er en liten tekstfil som nettstedet du besøker ber om å lagre på datamaskinen din for å gi tilgang til ulike funksjoner. Det er mulig å angi innstillinger i nettleseren din slik at den automatisk nekter bruk av informasjonskapsler. Mer informasjon finnes på Post- og teletilsynets nettsider.
11. Personlig informasjon
Ved å handle hos MyHat Scandinavia AB (556968-7873) godtar du våre retningslinjer for databeskyttelse og vår behandling av dine personopplysninger. Vi beskytter personvernet ditt og samler ikke inn mer informasjon enn nødvendig for å behandle bestillingen din. Vi selger eller videreformidler aldri dataene dine til tredjeparter uten juridisk grunnlag.
MyHat Skandinavia AB er behandlingsansvarlig for personopplysninger som du har gitt oss som kunde. Dine personopplysninger behandles av oss for å kunne håndtere din bestilling og i de tilfellene du har etterspurt nyhetsbrev eller kampanjetilbud – for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.
Informasjonen nedenfor er et sammendrag av hvordan vi lagrer og behandler dataene dine i henhold til databeskyttelsesforordningen (GDPR).
11.1 Hva er personopplysninger?
Personopplysninger er all informasjon som direkte eller indirekte kan tilskrives en fysisk person.
11.2 Hvilke data lagrer vi?
For å håndtere din bestilling og svare på spørsmål knyttet til din bestilling (kundeservice), lagrer vi ditt for- og etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk.
Dine data lagres så lenge vi har et rettslig grunnlag for å behandle dine data, for eksempel for å oppfylle avtalen mellom oss eller for å overholde en rettslig forpliktelse etter for eksempel regnskapsloven.
11.3 Rettsgrunnlag
I forbindelse med et kjøp behandles dine personopplysninger for å fullføre avtalen med deg.
Markedsføring, kampanjer og lignende utsendelser skjer med ditt samtykke.
10.4 Hvilken informasjon deles, og til hvilket formål?
10.4.1 Betalingsleverandør
Ved kjøp deles noe informasjon med vår betalingsleverandør. Dette gjelder fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Velger du å betale med faktura, lagres også personnummeret ditt hos betalingsleverandøren. Informasjonen lagres for å kunne gjennomføre kjøpet og for å beskytte partene mot svindel.
Betalingsleverandørene (betalingstjenestene) vi bruker er: Klarna. Betaling via Klarna skjer i NOK
10.4.2 Fraktselskap
For å levere bestillingene dine og fullføre kontrakten vår, må vi dele spesifikk informasjon med fraktselskapet. Det som deles er fornavn, etternavn og adresseinformasjon for levering. E-postadresse og/eller mobilnummer kan også deles for varsling.
Fraktselskapene vi samarbeider med er: Bring.
Hvis produktet havner hos et utleveringssted blir det liggende der i 7 dager. Hvis forsendelsen ikke hentes innen 14 dager blir den returnert til MyHat. En forsendelse som ikke er hentet vil bli belastet med et gebyr på 100 norske kroner (NOK) for å dekke håndtering og returfrakt.
10.4.3 Nyhetsbrev
Hvis du har valgt å abonnere på vårt nyhetsbrev, vil ditt fornavn, etternavn og e-postadresse bli delt med vår nyhetsbrevleverandør. Dette for å kunne holde deg oppdatert med informasjon og tilbud for markedsføringsformål. Dette kan gjøres via e-post eller SMS
Vi bruker MailChimp for å sende nyhetsbrev.
10.5 Retten til innsyn
Du har rett til å motta utdrag fra all informasjon vi har om deg. Utdrag leveres elektronisk i et lesbart format.
10.6 Retten til korrigering.
Du har rett til å be oss om å oppdatere uriktige opplysninger eller supplere informasjon som er ufullstendig.
10.7 Retten til å bli glemt
Du kan når som helst be om at opplysningene om deg slettes. Det er få unntak fra retten til sletting, som at den skal beholdes fordi vi skal oppfylle en rettslig forpliktelse (for eksempel etter regnskapsloven).
10.8 Ansvarlig for databeskyttelse
MyHat Scandinavia AB er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger i nettbutikken og sørger for at reglene følges.
10.9 Hvordan vi beskytter dine personopplysninger
Vi bruker industristandarder som SSL/TLS og enveis hash-algoritmer for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon som personopplysninger og passord på en sikker måte.
Endringer i de generelle vilkårene
Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i vilkårene og betingelsene når som helst. Endringer i vilkårene vil bli publisert på nettsiden. De endrede vilkårene anses som akseptert i forbindelse med bestillinger eller besøk på nettstedet.
Tvist og lovvalg
I tilfelle en tvist ikke kan løses etter avtale med selskapets kundeservice og kunden, kan du som kunde kontakte Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. For innbyggere i et annet EU-land enn Sverige kan klager sendes online via EU-kommisjonens plattform for mekling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Ved tvist følger vi vedtak fra ARN eller tilsvarende tvisteløsningsorgan.
Tvister angående tolkning eller anvendelse av disse generelle vilkårene og betingelsene skal tolkes i samsvar med svensk lov.